Loppusuora, joka saattaa tuntua Cooperin viimeiseltä minuutilta, lähestyy.
Moottori on kunnossa. Yksi kiertokanki oli jäänyt vähän löysälle. Koneistamo toimitti uudet laakerit ja nyt kaikki ovat momentissa. Käy tasaisesti ja käynnistyy hyvin. Sisäänajon ensimmäinen vaihe on suoritettu.
Enää jäljellä olevia töitä on etupalkin ja virtalukon pohjan vaihto. Sekä kiillotusta, meikkausta, tiskausta ja imurointia. Ensimmäinen ja toinen maalipintaan loput sisälle.
Luonnollisesti sähköt saattavat vielä aiheuttaa harmaita hiuksia. Ja luonnollisesti kaikki muukin. Taka-akselin kimppuun käyn myöhemmin. Pyörän laakerit ovat vielä siedettävällä tasolla mutta uudet osat odottavat jo.
Uudet jarrukilvet ovat valmiina (uudet jotka pulveroitiin heti) mutta nykyiset menevät vielä hetken. Jarruthan eivät sisällä vanhaa osaa muuten kuin paineenrajoittimen.
Etuakselissa vaikuttaa kaikki olevan kunnossa.
Vaihdelaatikko vaikuttaa ehjältä ja ihan hyvältä. Mutta varalla on jo toinen.
Vilkut, listat yms. on irroitettuna koska sovituksen yhteydessä osia on irroiteltu.
Oikea kylki on taas valmiimman näköinen mutta samassa tilassa ovat. Kuvissa on vielä alla Fiatin alut jotka vaihtuvat FSOn pelteihin ennen liikennöintiä.
EDIT: Kuvathan eivät olleet ihan tuoreimpia mutta ulkoisesti paljon mikään ei ole muuttunut. Listoja irroitellaan kiilloituksen ajaksi kuitenkin. Työt sähköjen parissa eivät näy kuin käyttäjälle.
Kokemuksia halvasta Polonezista
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kyllä. Viimeinen minuutti Cooperin testissä on se pahin. Se tuntuu pisimmällä minuutilta.
Nyt palkki on pulveroitu ja virtalukon pohjakin löytynyt. Erä tavaraa matkaa kohti Suomea.
Ei sitä paikalla ollutta saanut oikomalla tarpeeksi suoraksi.
Tämän jälkeen öljyvalon ei pitäisi syttyä aina akun kytkennän jälkeen.
Nyt palkki on pulveroitu ja virtalukon pohjakin löytynyt. Erä tavaraa matkaa kohti Suomea.
Ei sitä paikalla ollutta saanut oikomalla tarpeeksi suoraksi.
Tämän jälkeen öljyvalon ei pitäisi syttyä aina akun kytkennän jälkeen.
Gaznik
Kolmesta, tai neljästä, kaasuttimesta saatiin rakennettua toimiva ja päästötkin ovat kohdillaan.
Mutta Puolasta ehdin jo hankkia peruskorjatun kaasuttimen.
On ainakin vaihto-osa heti tarjolla.
Mutta Puolasta ehdin jo hankkia peruskorjatun kaasuttimen.
On ainakin vaihto-osa heti tarjolla.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Vaikka ei päivityksiä juuri ole, on ajoneuvojo kuitenkin etenemässä. Ensi viikolla saapuu mahdollisesti loput osat.
Samalla saapuu aiemmin Puolaan lähettämäni kaasuttimet. Nyt löytyy varaosia ja tarvittaessa voi auttaa puutteen alaisia.
Samalla saapuu aiemmin Puolaan lähettämäni kaasuttimet. Nyt löytyy varaosia ja tarvittaessa voi auttaa puutteen alaisia.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Kolmatta vuotta kestänyt loppusuora taitaa vihdoin olla loppumassa. Nyt on oikeanlainen palkki, edellinen oli leveästä mallista.
Virtalukon pohjia on nyt kolme mitattua joiden pitäisi olla ehjiä.
Toimiva lasinpesurin pumppu on paikoillaan pienemmässä säiliössä. Helposti entisöitävissä mutta antaa tilaa imuilmalle...
Josko piakkoin vihdoinkin leimalle.
Virtalukon pohjia on nyt kolme mitattua joiden pitäisi olla ehjiä.
Toimiva lasinpesurin pumppu on paikoillaan pienemmässä säiliössä. Helposti entisöitävissä mutta antaa tilaa imuilmalle...
Josko piakkoin vihdoinkin leimalle.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Ja nyt on palkki maalissa ja oikein miellyttävän oloinen.
Lisäksi päätin viime heinäkuussa hemmotella itseäni pienellä tuningilla joka on tarvittaessa peruutettavissa.
Hommasin toisen ratin ja vaihdekepin nupin. Nämä verhoiltiin nahalla Puolassa. Yritys oli Moja Kierownica Kohtuuhintainen yritys joka on erikoistunut rattien verhoiluihin. Olivat myös kirjoittaneet omaan blogiinsa myös tästä setistä.
Todennäköisesti olen ainoa Suomessa joka omistaa nappanahalla verhoillun ohjauspyörän Poloneziin.
Lisäksi päätin viime heinäkuussa hemmotella itseäni pienellä tuningilla joka on tarvittaessa peruutettavissa.
Hommasin toisen ratin ja vaihdekepin nupin. Nämä verhoiltiin nahalla Puolassa. Yritys oli Moja Kierownica Kohtuuhintainen yritys joka on erikoistunut rattien verhoiluihin. Olivat myös kirjoittaneet omaan blogiinsa myös tästä setistä.
Todennäköisesti olen ainoa Suomessa joka omistaa nappanahalla verhoillun ohjauspyörän Poloneziin.
Re: Kokemuksia halvasta Polonezista
Ja uusi akku hankittu. Josko maaliskuussa olisi otteessa "uusi leima". Kymmenen vuoden tauko on päättymässä.
Sitten on enää ruosteen estoa ja siivousta. Täytyy vähän suunnitella ruoste-eston toteutusta.
Sitten on enää ruosteen estoa ja siivousta. Täytyy vähän suunnitella ruoste-eston toteutusta.