Pollen venttiilityö

Tekniset ongelmat ja osien metsästys
2735
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Touko 2018 10:21

Pollen venttiilityö

Viesti Kirjoittaja 2735 »

minkälainen työ on Pollen kannen irroitus ja kokoaminen,mitä pitää huomioida,täytyykö moottoria irroittaa,onnistuuko kotikonstein,ajatus on että vien kannen koneistamoon ja siellä tehdään venttiilityöt. Näyttäis siltä että netistä löytyisi kannentiiviste ja sopivat venttiilit
Rimmed762
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Pollen venttiilityö

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Pakoputki irti pakosarjasta.
Ilmanpuhdistimen koppa irti.
Kaasutin (tai letkut, vaijerit ja solenoidin johto) irti.
Lämmityslaitteen letkut irti.
Termostaattikotelo irti.

Ja sitten enää loppusuora:
Venttiilikoppa irti.
Keinuvipupukin mutterit irti ja pukki pois.
Kannen pultit auki spiraalin muodossa ulkoa sisälle päin.
Kansi irti.

Ainakin Regmotilta löytyy kaikki tarvittava. Oma kansi tehtiin Akaan kannessa. Samalla kohdistettiin imu- ja pakosarja sekä laitettiin rosteriseetit ihan lyijyttömän bensiinin takia.
2735
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Touko 2018 10:21

Re: Pollen venttiilityö

Viesti Kirjoittaja 2735 »

kiitos erittäin selvästä ohjeesta kuvien kera.Saisinko vielä tämän Regmotin osoitteen. Sitten viellä tällaisen aloittelijan tyhmä kysymys,mitä tarkoitit
imu- ja pakosarjan kohdistamisella . Onko rosteriseetti=rosteriventtiili?
Rimmed762
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Pollen venttiilityö

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

2735 kirjoitti: 18 Touko 2021 08:46 kiitos erittäin selvästä ohjeesta kuvien kera.Saisinko vielä tämän Regmotin osoitteen. Sitten viellä tällaisen aloittelijan tyhmä kysymys,mitä tarkoitit
imu- ja pakosarjan kohdistamisella . Onko rosteriseetti=rosteriventtiili?
Regmot. Tuo linkki vie kaupan etusivulle.
1.6 CB:n tiivistesarja sekä 1.5:n kansipahvi. Kannattaa ottaa tuo tiivistesarja koska kansipahvia lukuunottamatta tiivisteet ovat samat. Sitten ainakin löytyy kaikki. Ei kai isolohko-FSOta ole tässä maassa kuin Ossilla mutta tuo on ainoa täydellisen sarja mikä on tarjolla.

Ainakin minulla imu- ja pakosarja eivät todellakaan täsmänneet kannen kanavien kanssa. Akaan kannessa "vinguttivat" ne kohdilleen. Yritän kaivaa jostain materiaalia asiaan liittyen.

Kohdistettuna virtauksen pitäisi olla parempi kuin kohdistamattomalla.

EDIT: Jos asia kiinnostaa niin porttaus on yleisesti käytetty termi hakuja varten (eng. porting).

Kuva
Kuvassa mun palotila. Pakoventtiilin lautasen takana näkyy hyvin venttiilin vastinpinta eli seeti. Lyijyllinen polttoaine sisältää suojaavan vaikutuksen seetipinnalle. Tuo rosteri on huomattavasti kestävämpi materiaali kuin alumiini.

EDIT: Engine Tekniksin sivulla on hyvät kuvat lyijyttömälle muuttamisesta.
Viimeksi muokannut Rimmed762, 18 Touko 2021 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rimmed762
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Elo 2018 23:02

Re: Pollen venttiilityö

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Samalla laitettiin sytytystulppien kierteet rosterisilla irtokierteillä. Hyvin tehtynä tämäkin ratkaisu on huomattavasti kestävämpi kuin alumiiniset kierteet.

Jos noiden kanavien sovitus kiinnostaa niin kannattaa kurkata purkamisen jälkeen vaikka imu- ja pakosarjan tiivisteet. Luultavasti jo niistä näkee jos kanavat eivät ole kohdillaan. Sitten voi mallailla tiivistettä sarjaan ja kanteen ja katsoa miltä näyttää.

Mulla siis vain kohdistettiin jotta virtaus on kuin on suunniteltu. Lisää tehoa ei oltu hakemassa. Ehkä siitä jotain tulee mutta tavoitteena oli vain varmistaa, että kaasut virtaavat suunnitellulla tavalla.

Piti vielä sanoa, että työntötankokoneessa jako on erillään kannesta. Sitä ei tarvitse huomioida.
Vastaa Viestiin