Sivu 1/3

Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 19 Elo 2010 15:32
Kirjoittaja FSO-Ossi
Idän ihmeiden jälkimainingeissa tuli poikettua Puolassa, ostettua sieltä Polonez ja ajettua se Suomeen. Nyt auto on siirtolapuilla verotuspäätöstä odottelemassa.

Kieltämättä jotain kehitystä on tapahtunut vuosimalliin 1997 tultaessa, vähän joka ominaisuus on paremmalla tasolla kuin vanhemmissa yksilöissä. Roverin kone on myös varsin pirteä, joskin kierroskoneena se vaatii varsin urheilullista ajotyyliä - Suomen hyvillä teillä ja matalilla nopeuksilla moottori ei ole ihan kotonaan.

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 19 Elo 2010 19:18
Kirjoittaja adamus
Beatifull picture - Atu with Finish reg. numbers :o) Gratulations!
I hope to see more pictures of it in the future :)
Have a fun with this all new project!

Adamus :D

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 22 Elo 2010 13:44
Kirjoittaja FSO-Ossi
Nyt autolla 2000 kilometriä ajaneena on saanut jo hieman kokonaiskuvaa halvan Polonez Plussan ominaisuuksista.

+Vakaa ajaa
+Pirteä moottori
+Menee vähällä aineella (6-7 l/100km!)
+Hiljainen
+Ohjaustehostin on loistava varuste!
+Ajanmukainen interiööri
+Ilmanvaihto
+Laaja varustelu: Murtohälytin, sähkölasit, kauko-ohjattava keskuslukitus, sumuvalot, sähköpeilit, ratin korkeussäätö, sisävalon viive jne.

-Renkaat epätasapainossa
-Bensatankki vuotaa hieman
-Kuskin ovi vaatii paiskomista
-Keskuslukitus ei toimi kuten pitäisi
-Muotoilu ei ole aivan onnistunut

Muutama (tärähtänyt) kuva

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 23 Elo 2010 16:23
Kirjoittaja FSO-Ossi
Projekti sai todella kurjan käänteen rekisteröintikatsastuksessa. Katsastusmiehen ystävällinen tuomio oli: Tämä auto on täysi romu! No, 250 euron autolle oletettavaa.

Vikalistaksi muodostui:
  • Vaatimuksenmukaisuustodistus puuttuu (Jälkitarkastus)
  • Seisontajarru, vasemmalla voima heikko, oikealla tehoton (Jälkitarkastus)
  • Rekisterikilven valot ei toimi (Korjauskehotus)
  • Vasen etuvalo ei toimi (Korjauskehotus)
  • Valojen korkeudensäätölaite ei toimi, vasen ajovalo suunnattu liian ylös (Jälkitarkastus)
  • Varoituskolmio puuttuu (Korjauskehotus)
  • Takana keskimmäinen turvavyö puuttuu (Jälkitarkastus)
  • Polttoainevuoto tankista (Jälkitarkastus)
  • Pakokaasupäästöt: HC>100, CO>0,3 (Jälkitarkastus)
  • Ruostevaurio vasemman etupyörän kotelossa (Jälkitarkastus)
  • Ratin lukkolaite ei toimi (Jälkitarkastus)

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 23 Elo 2010 20:22
Kirjoittaja adamus
Thank you for the brief test opinion and for the brilliant photographs - I like that before ABC store the most :D

What is the plan after the inspection? Is the fight worthless, or...? :)

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 23 Elo 2010 21:41
Kirjoittaja FSO-Ossi
adamus kirjoitti:Is the fight worthless, or...? :)
I have not planned that yet. At least for now it seems worthless. I contacted the manufacturer about CoC of Polonez, I hope they'll answer.

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 23 Elo 2010 22:35
Kirjoittaja Lada_Jussi
pikkuvikoja, hessu sano että tollenen vaatimusten mukaisuus todistus on saatavissa maahantuojalta (merkin edustajalta) Mersusta se maksaa kuulemma maximi 750 euroa. Mikäs Daewoon eli Chevroletin edustaja Suomessa on nykyään? Eiköhän ne sieltä sulle paperin anna.

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 23 Elo 2010 23:31
Kirjoittaja FSO-Ossi
Huomenna vois käydä Chevrolet Finland Oy:n luona aiheuttamassa pahennusta. Jos CoC:n saan, niin eiköhän noi pienet puutteet ja epäkohdat saa kuntoon.

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 28 Elo 2010 15:53
Kirjoittaja Qrd
Joko asia on johonkin suuntaan edennyt?

Re: Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 16V projekti

Lähetetty: 29 Elo 2010 19:43
Kirjoittaja FSO-Ossi
Ei oikeastaan, olen umpikujassa CoC:n hankkimisen suhteen. :(