Polonez 1,5 LE Special projekti

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 15 Heinä 2014 16:47

nyt alkaa auto olla taas kasassa, mutta vielä on muutamia valoja pimeenä, toivoton urakka

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 28 Heinä 2014 22:48

Vihdoin tänään sain rekisteröintikatsastuksen suoritettua. Matkalla oli ensin ongelmia tyhjäkäynnin kanssa. Vähän tuntui että jarrukin olisi tehoton ja vilkut ei naksuttanut ollenkaan.

Konttorin pihassa sitten kiinnittelin sulaketasian johtoja ja vilkut löytyi taas. Jäähdyttimestä vuoti taas vedet pihalle.

Pakokaasut sai laskemaan kun vähän kierrätti konetta ja loppui aaltoileva tyhjäkäyntikin sitten.

Korjattu käsijarru piti nyt tasaisesti, mutta vähän oli remppa syönyt tehoa käyttöjarrulta. Teho kuitenkin riitti ja oli tasainen.

Toinen etuparkki ja rekisterikiven valo eivät toimineet, mutta niistä pääsi huomautuksella.

Lisää vettä koneeseen ja paluumatkalla ne pysyi sisällä. Latausvalo palaa aina välillä, mutta moneen starttiin on Virtaa riittänyt. Pysähdyin tankkaamaan kun mittari näyttää koko ajan täyttä, mut ei sinne mennytkään kuin 12 litraa. ABC:n pihassa itä-eurooppalaisen näköisiä ihmisiä kerääntyi katsomaan ja kannustamaan matkaan, mahtoivat olla ihmeissään kun näki liikuvan polonezin

Ensi viikolla pitäisi saada kilvet alkuperäisin tunnuksin ja mahdollisesti jos ei hajoo niin idän ihmeissä ikaalissa nähdään

Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 329
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 29 Heinä 2014 09:43

Komeeta, onnittelut katsastuksesta!

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 10 Elo 2014 23:31

7.8.14 hain autoon väliaikaisesti uudet euro-kilvet, koska alkuperäiset tunnukset eivät olleet tulleet. Ja kuten tähän projektiin kuuluu, niin vastoin käymisiä pitää olla joka vaiheessa. Tässä oli käynyt niin että konttorille oli vahingossa toimitettu alkuperäinen tunnus eu-kilpenä , joten siksi ei ehtinyt saada oikeaa kilpeä ajoissa viikonlopun Idän ihmeet tapahtumaa varten.

samaisena iltana ajoin koemielessä Vantaalle Lada kerholaisten paikalliskokoontumiseen. Heti oli huomattavissa, että jäähdytin vuotaa sieltä sun täältä ja illalla Espoossa FSO-Ossin kanssa vaihdettiin toinen syyläri tilalle ja vuodoista päästiin.

seuraavana päivänä aloitettiin siirtyminen Espoosta kohti Idän ihmeitä. Lämmöt pysyi kurissa ja nesteet sisällä. Tuntui ettei mikään enää pysäytä meitä. Mutta sitten Hyvinkään kohdalla auto ryytyi moottoritien varteen. Bensaa ei enää tullut suodattimelle ja suodatin oli aika tukkoinen. Hinattiin Ossin Pollella Polonezi Hyvinkään ABC:lle jossa paineilmalla bensalinja auki ja uutta bensaa tankki täyteen. Sen jälkeen elämä hymyili ja matka taittui Idän ihmeisiin ongelmitta.
Seuraavana päivänä käytiin Fosolla Ikaalisten keskustassa hakee evästä ja taas ryytyi. onneksi huoltoaseman viereen joten saatiin helposti ilmaa polttoaineputkeen ja uusi suodatin paikalleen. (ostin jo hyvinkäältä nipun suodattimia varuiksi matkaan).

Tapahtumasta lähtiessä seuraavana päivän ryytyi Manso campingin portille, sitten se ryytyili vähän väliä Nokialle asti, matkalla vaihdeltiin polttoainesuodattimia ja lopulta 5 km hinattiin Nokian ABC:lle ja siellä kun sai taas 20 litraa (tankin täyteen) polttoainetta niin ei mitään ongelmaa. Joskin noin viides polttoainesuodatin alkoi olla tukossa valkeakosken kohdalla ja auto alkoi hyytyä, mutta ei täysin sammunut. Kotiin Janakkalaan pääsi sitten yhdellä suodatin vaihdolla.
834,2 km on nyt autolla ajettu liikenteessä, sitä edeltäneet 104523 on ajettu aikana 1987 – 1991, koko ajan paranee, täytyy seuraavaksi käydä läpi koko polttoainelinja

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 12 Elo 2014 20:34

irroitin tankin tänään, löydettyjä ongelmia, tavaratilan verhoilulevyissä kasvaa ihan kunnolla hometta, ne pitää uusia. toinen tankin kiinniityspannan kiinnityksen kierre katkesi, tankin täyttöputken kumi on melkein huonossa kunnossa, tankin anturin johtojen liittimet oli hapettunut poikki, letkuklemmarit läpimätiä, tankinputkiston ja anturin kiinnikkeet on huonossa kunnossa, niitä ei saa auki, yksi kierre jo katkesi :( nyt pitää sitten alkaa hankkimaan lisää osia.

mikähän olis järkevin tapa tankin puhdistukseen?

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 22 Elo 2014 21:26

projekti eteni tänään. Sain autoon alkuperäiset kilvet BEN-522 ilman FIN tunnusta, ei sekään ihan putkeen mennyt, kun oli taas joku paperi hukkunut niin 21 euroa maksoi.

pari viikko piti siis ajella UVZ-920 tunnuksilla, tai eihän sitä ajoa tullut kuin pari päivää

jatkoin sitten tankki projektia, pesin tankin ja kippasin jotain epämääräistä purua pihalle sieltä, anturi ja putki pitää hankkia jostain uudet, tankin ehkä saa vielä entisöityä

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 04 Syys 2014 13:22

viime perjantaina täytin tankin noin 10% sitruunahappovedellä ja eilen keskiviikkona tyhjensin sen ja huuhtelin vedellä. nyt ainakin vesi tulee kirkkaana ulos tankista. Piti sitten lämmittää sauna ja ottaa tankki kiukaalle lämpenemään, kun pitäisi pesun jälkeen nopeasti saada kuivumaan tankki, ettei ala heti ruostumaan.

nyt torstai on toivoa täynnä ja ostin pari paukkupulloa mustaa maalia ja suihkin tankin pinnan. purin myös täyttöputken kokonaisuudessaan irti ja nyt minulla on läjä letkuja joita pitäisi saada uusia. tankin täyttöputken kumiletku taitaa olla haastavin löytää?

tankin putkisto ja mittarinanturi saattaa olla Samarassa aivan sopiva, ainakin näyttäisi laipan ja putken mitat olevan hyvin samanlaiset

kohta pääsee kasaamaan :)

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 15 Syys 2014 17:26

viikonloppuna kasasin. kaveri keksi hyvän idean tankkivarusteen kiinnitykseen kun vanhat kierteet oli poikki. porasi reijät tankkiin ja niittasi siihen M3 kierteellä olevan niitin ja sitten ostin M3 ruuveja ja ruuvasin Samaran tankkivarusteen kiinni. tiivistys oli vähän huono, mutta paransin sitä sikaliimalla.

tankki takaisin pohjaan ja uuden letkut tankilta putkille ja paikkailtu polttoaineen täyttöputken kumi paikalleen.

tankatessa tankki ei vuoda eikä muutenkaan, auton sai käymään, mutta suodattimeen tuli heikosti polttoainetta ja muutaman minuutin jälkeen auto ryytyi, ei taas tullut yhtään polttoainetta :evil: putkessa oli aika kova vastus, irroitettiin tankin ja putkien väliset letkut, vastusta ei ollut putkessa.... irroitin tankkivarusteen (jolloin niittauksen petti tietysti) ja katsottiin että tankkivarusteen putket oli kans ihan kunnossa. liekkö sitten pienoinen korkeusero tankkivarusteen ja putken välillä olisi tehnyt liian tiukan liitoksen letkunpätkän kohdalle.

täytynee vetää tankkivaruste eri kulmaan ja kierrättää letkut jotenkin toisin.... mutta millä sitä taas saa varusteen kiinni kun tankin ollessa paikallaan sinne ei pääse niittaamaan ja ei mielellään alkais taas tankkia irroittaa, asennus oli sen verran vaativaa.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 21 Syys 2014 15:06

nyt on sitten taas tankki irti ja nyt myös polttoaineputki koko matkalta, vaihdetaan puhtaampi putki jos alkais vetää paremmin. eilen vaan tuli pimeä ja tänään sataa vettä, joten ei taas oikein etene

Enkku
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Maalis 2009 09:06

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Enkku » 03 Tammi 2016 19:13

Mitä Jussi poloneesille kuuluu? Joko kylän komein limusiini on huippukunnossa?

Vastaa Viestiin