Polonez 1,5 LE Special projekti

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 24 Kesä 2010 00:00

eli jos ei merkkejä löydy, niin jonnekin tonne suunnalle kun kattoo hihnapyörän merkin niin alkaa löytyy, tosin voi mennä 180 astetta pieleen, mut helpompi etsiä kun on jotain vinkkiä

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 30 Kesä 2010 00:23

tein siis kuten ajattelin tehdä... tietysti kun tänään meni kaikki muukin päin v***ua paitsi k***ä, niin meni jakajakin ekalla yrittämällä 180 astetta pieleen. puoli kierrosta käänsin jakajaa ja LE spec. lähti käyntiin. Kävi peräti ihan lämpimäksi saakka, ajoin talon ympäri kertaalleen, kaasuun vastaavuus oli vähän heikkoa ja tyhjäkäynti isolla (noin 1400 r/min) tosin FSO:n mittari näytti kokoajan 0 r/min. Katoin sytkän ennakon strobolla ja ennakkoa ei käytännössä ollut, säädin ennakon noin 6,5 - 7 astetta paikkeille. Yhtäkkiä auto sammui ja sitten ei taas yritystäkään käynnistyä, startti sahaa kovasti.

Mikä tuossa mahtaa aina hajota? Hajoaako jokaisesta jakajasta hall-anturi? Ei vanha jakajakaan vaikuttanut kovin kiinnileikanneelta! vai pettääköhän jakajan käyttöakseli moottorin päässä? Miksi se mahtoi käydä niin kauan kunnes lämpesi?

tässä pieni ääninäyte, ehdin kuvata ennen kuin sammui http://www.youtube.com/watch?v=Khu2sxsoMVw

Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 336
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 30 Kesä 2010 18:54

Mittasitko anturin resistanssin?

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 11 Heinä 2010 23:09

mä en tiiä miten semmonen mitataan joten en tehnyt sitä

mutta mutta, etsittiin kipinää ja se löytyi, mutta ennakko on pidettävä noin 30 asteessa, silloin toimii moitteetta, auto käynnistyy ja käy, vastaa kaasuun asiallisesti, ajelin sillä pitkin pihaa. Kovat ennakot toi FSO vaatii, olen sellasiin 5-7 ennakkoon tottunut, mutta pääasia että toimii.

latausvalo palaa taukoomatta, eli latauspuolella on jotain häikkää. Toinen jarruvalo oli pimeenä ja vilkut vasemmalle ei toimi. ehkä virran vähyydestä on pyyhkijät ja vilkku oikelle vähän hitaalla. muutoin kaikki sähkölaittee sumuvaloja myöten tuntuu toimivan normaalisti.

jarrut toimii vähän rouheesti, ne voi tarvita jotain puuhailua, ennen kuin on asiaa katsastukseen.

eli jos tää ny tästä idän ihmeisiin toipuu, niin korkeintaa siirtoluvilla, ei ehdi ja pysty millään saada rekisteröinti katsastettua.

Mortus
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Syys 2008 18:25
Jäsennumero: 7
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Mortus » 12 Heinä 2010 21:28

Eiks ne pyyhkijät toimi vähän hitaasti noissa aina. Mulla ainakin molemmissa toimii välillä hitaasti, ja punasessakin välillä pysähtyy kokonaan hetkeksi.

Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 336
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 13 Heinä 2010 09:14

Ainakin kuivalla lasilla pyyhkijät ovat hyvin laiskat. Mutta eihän niitä pidäkään käyttää kuin sateella!!

Muuten hyvä, että LE Special käy ja kukkuu, ja seisontaviat eivät ole tuon pahempia.

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 19 Heinä 2010 09:47

autoon pitäisi ryypynlisäksi saada ohjaamoon sytytyksen säätö. noin 30 astetta pitää olla käynnistysennakkoa ja käyntiennakko siellä 7-10 astetta, käynti on kyllä aika ruman kuuloista, mutta tasaista ja toimivaa, kun vaan ennakon säätelee aina sopivaksi.

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 27 Huhti 2012 20:37

auto on vielä kesken, mutta tänään se otettiin vahaus ja pesu käsittelyyn tulevaa CMS tapahtumaa varten, johon auto on tarkoitus saada näytille, käymään sitä ei edelleenkään saatu, mutta ulkoisesti auto on nyt kiillotuksen jälkeen kuin uusi, täytyy katsoa jos kesän aikana saisi jotain tehtyä tuolle tekniselle puolelle.

Projekti on nähtävillä Classic Motor Show tapahtumassa Lahden messuhallissa 5. - 6.5.2012 FSO-Klubin osastolla
Liitteet
lespec.jpg
lespec.jpg (126.35 KiB) Katsottu 9685 kertaa

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 19 Touko 2012 22:30

aloin tutustua FSO moottoriin tarkemmin, josko löytäisin vian aiheuttajan FSO-Ossin koneen raadosta purin nokka-akselin irti ja sieltä selvisi sitten minkälaisella välityksellä nokka-akseli pyörittää jakajaa, sekä polttoainepumppua ja öljypumppua, jos se nokka-akselin käyttöratas on rikki, niin ei auta kuin vaihtaa nokka-akseli, se onkin kovempi homma, ilmeisesti nokka-akselin purkamiseksi kone kannattaa olla ylösalaisin? mutta ei joutunee kai kuitenkin purkamaan myös venttiilikoneistoa? mutta ei tarvitsis irroittaa sylinterin kantta?

Lada_Jussi
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 20 Touko 2012 21:12

tänään innostuttiin FSO-Ossin kanssa korjaamaan autoa, kone napattiin nokalta ja öljypohja ja nokka-akseli purettiin, nokka-akselin vaihtoa suunniteltiin, mutta huomattiinkin, että öljypumpun akselin kierouden takia ei hammaskosketus ole kovin hyvä nokka-akselille, joten vaihdettiin toinen öljypumppu ja nyt ainakin näyttää paremmalta. täytyy hankkia uudet stefat ja tiivisteet ja laittaa sitten kasaan

Vastaa Viestiin