Sivu 2/8

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 10 Heinä 2009 13:51
Kirjoittaja Lada_Jussi
No niin, hankin nyt kuitenkin Motonetista sähköisen bensapumpun ja kytkin sen autoon. Pumppu maksoi peräti 57,50 euroa, mutta tuskin se turha hankinta on, voi käyttää jonnekin muuallekin jos ei tuossa tarvitse.

Tilanne ei kyllä ole parantunut yhtään. Pumppu kyllä selvästi toimii, mutta viime päivien sateet ja kosteus on varmaan ryydyttänyt sytytysjärjestelmän, eikä Polonezi lähde edes huikkabensalla käyntiin, ei edes lupaile yhtään. Täytyy kokeilla taas joku toinen päivä uudestaan.

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 16 Heinä 2009 07:07
Kirjoittaja FSO-Ossi

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 22 Heinä 2009 09:23
Kirjoittaja Lada_Jussi
Onko Ossi ehtiny katsoa rakennetta? tietysti kun Ladassa on kannen yläpuolinen nokka, niin siellä tarvii olla apuakseli noille laitteille, käyttäiskö nokka siis noita pumppua ja jakajaa FSO:ssa? silloin hihna tuskin poikki on, kun ainakin jakaja pyörii, luistaminen voi vielä olla mahdollista tai sitten nokka-akselissa on vikaa.

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 22 Heinä 2009 11:06
Kirjoittaja lada combi
Näyttäisi siltä, että molemmat saa käytön nokka-akselilta. Virranjaotin on boori liitoksella öljypumpun akselissa, joka saa käytön nokka-akselissa olevasta hammaspyörästä. Ja bensapumpulle on nokka-akselissa oma nokka, josta se saa taas käytön. Näin ainakin tulkitsin moottorin leikkauskuvasta :|

Onko sytytyksen ajoitus varmasti oikea, että kipinä tulee oikealle sylinterille :?: Ja tuleeko kipinä tulpille asti :?:

Ja muuten millainen on tuo ostamasi sähköinen polttoainepumppu? onko soveltuva kaasutin koneeseen polttoainepaineen suhteen, jos on liian íso polttoainepaine (tulisi olla 0,2-0,3 bar), niin uittaa yli ja kone saa liikaa bensaa ja näin ollen ei lähde käymään???

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 22 Heinä 2009 15:06
Kirjoittaja Lada_Jussi
elikkä pitäisikö tulkita siten että polttoainepumppua käyttää nokka ja jakajaapyörittää hammaspyörä, eli molemmat ei hajoaisi samanaikaisesti?

erikoisinta tässä on, että sytkä oli kyllä ihan kunnossa ennen pumpun vaihtoa, miten se olisi muuttunut muuta kuin hajoamalla?

ainakin motonetissa esitin asian, että kaasutin autoon tulee ja muistaakseni lähtöpaine ei ollut mikään kovin hurja eli pumppu olisi sopiva, mielestäni ei kastele

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 13 Syys 2009 20:46
Kirjoittaja Lada_Jussi
Projekti eteni välillä vähän. Ossi sai auton käymään ja vikahan oli jakajassa, joka heittelee ennakkoa sinne sun tänne, vähän aikaa aina toimii ja sit saa käännellä jakajaa kohdilleen. Lopulta ei sitten taas käynyt ollenkaan. Tämän vuoden osalta taitaa projekti olla hoidettu, auto on hyvässä säilössä talven yli ja keväällä taas voi katsella mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 21 Kesä 2010 01:47
Kirjoittaja Lada_Jussi
Projektia on taas herätelty henkiin. Lainasin viikonloppuna Ossilta jakajaa ja soviteltiin sitä LE Speciaaliin. Mutta onko totta, että puolalaiset ei ole laittanut mitään merkkejä koneen kylkeen, josta näksisi milloin joku sylinteri on YKK:ssa ja mikä sylinteri on tuolloin kyseessä? Hihnapyörässä on kyllä merkki. Helpottaisi kummasti jos saisi jakajan edes suurinpiirtein oikein päin paikalleen.

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 21 Kesä 2010 20:29
Kirjoittaja lada combi
Lada_Jussi kirjoitti:Mutta onko totta, että puolalaiset ei ole laittanut mitään merkkejä koneen kylkeen, josta näksisi milloin joku sylinteri on YKK:ssa ja mikä sylinteri on tuolloin kyseessä? Hihnapyörässä on kyllä merkki. Helpottaisi kummasti jos saisi jakajan edes suurinpiirtein oikein päin paikalleen.
Pollessa on ainakin sytytyksen/YKK:n ajoitusmerkit kuin Ladassa eli jakopään kopassa, mutta siitä taas ei näe onko 1 vai 4 sytytysvuorossa, eli pitää laittaa uusi jakaja samanlailla kuin vanha tai sitten jos on/epäilee että on jakaja väärässä asennossa, niin pitää katsoa jakopäästä tai venttiilikoneistosta että mikä sylinteri sytytysvuorossa...

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 22 Kesä 2010 00:54
Kirjoittaja Lada_Jussi
mä en äkkiseltään ossin kans löytänyt merkkiä tosta. kyllä toi ykk-merkki riittäis, eihän siinä arpomalla ole ku kaksi asentoa, voi mennä jakaja 180 astetta pieleen, tossa ei vanhaa jakajaa katottu, mut siinä ei oikein ennakot pysynyt kohdillaan. onko kuvia noista merkeistä? polonezin manuaalissa ei ollu kuvaa

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Lähetetty: 23 Kesä 2010 18:28
Kirjoittaja lada combi
Lada_Jussi kirjoitti:onko kuvia noista merkeistä? polonezin manuaalissa ei ollu kuvaa
Meillä ainakin Polonezin korjaaamokäsikirjassa on kuvat :roll:

Tuossa kameralla "skannattuna": Eli keskimmäisen kuvan numerot 3,4 ja 5, joista 5 YKK:n merkki.
Kuva