Polonez 1,5 LE Special projekti

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 08 Tammi 2016 14:07

viime vuonna en saanut mitään tehtyä, auto on tallissa suojassa ilman polttoainelinjaa ja tankkia, uusi tankkivaruste ja täyttöletku on hankittuna, vähemmän mätä tankki tarttis saada ja polttoaineputki vetää uusiksi. Josko nyt tänä vuonna taas jaksais :)

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 07 Heinä 2016 13:51

tällä viikolla laitettiin polttoainelinja letkusta ja uusi tankkivaruste ja täyttöletku paikalleen vanhan tankin kanssa, nyt ainaki alkoi imeä bensaa tankista ihan ok vaikka kaadettiin vain 10 litraa polttoainetta, mutta mutta seuraava vika ilmeni, imusarjan tiisteestä vuottaa jäähdytinnesteet pihalle, eli otettiin sitten imusarja irti ja todettiin että pitää hankkia tiiviste, eli hommaa riittää toinen toisensa jälkeen... FSO-Ossi oli motivaattorina ja apuna ja pesi ja kiillotti auton ja viimeisteli tavaratilan verhoilut paikoilleen, eli auto näyttää taas kuin uudelta, mutta jälleen taas ilman osia odottamassa seuraavaa inspiraatiota

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 13 Syys 2016 08:59

viime viikonloppuna asensin imusarjan uuden tiivisteen kera, mutta ei, vuotaa edelleen, meinas taas mennä hermo, mutta onneksi Kapalla riitti intoa ja auttoi ja vaihtoi toisen imusarjan tilalle, sitten ei enää vuotanut, ihmetyttää vaan mikä tuon imusarjan oli yhtäkkiä vääntänyt, mutta olihan autossa alunperin vääntynyt öljypumpun akselikin, hauska auto.

No vuoto tuli korjattua, nyt taas vuorostaan tyhjäkäynti ei ole kohdallaan, käy 2000 rpm, vikaa riittää siis aina toinen toisensa jälkeen

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 19 Syys 2016 08:56

viikonlopun työt, irroitin kaasuttimen korjausta varten, kakkoskurkku oli ehkä hivenen auki, ei paljon, ja oli sen verran jumissa että piti vähän kopauttaa että alkoi vivusto liikkua ja läppä meni täysin kiinni, puretaan ja pestään nyt kuitenkin ja katsoo jos sen saa vielä kasaan. Alkaa vaan näyttää, että ainakaan ensi viikonlopun FSO-tapaamiseen ei auto ehdi valmistua. Ehkä ensi kesän tapahtumiin sitten.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 28 Huhti 2017 20:18

talven aikana Kari pesi kaasuttimen ja pisti takaisin kasaan, eilen innostuin sitten laittamaan kaasuttimen kiinni ja auto lähtikin sitten käyntiin ja kävi ihan asiallisesti, pienen lenkin pihassa ajoin, alkuun oli jarrut niin jumissa että tartti voimaa, mutta nopeasti ne siitä notkistui

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 03 Touko 2017 11:45

se kävi vain ryyppy päällä, tyhjäkäyntiä ei ollenkaan. Karin kans kimpassa katseltiin sitä ja Kari veti ässän hihasta, että tyhjäkäynnin solenoidi suutin, testattiin se suoralla virralla ja eihän se toiminut. Omin lupinemme käytiin yhdestä Ossin FSO:sta lainaamassa solenoidi suutin joka testatttiin toimivaksi ja a-vot nyt alkoi tyhjäkäynti löytyä ja säädettiin korvakuulolta.

Varasin sitten ajan katsastukseen ja lähdin ajamaan sinne, rahinaa ja kolinaa kuuluu joka puolelta ja jarrut toimii kun kunnolla polkee. Konttorilla joku ohikulkija ojensi yhden pyörän pultin maasta, oho, kaksi vasemman etupyörän pulttia irronnut, toinen hukkunut jonnekin, no mutta kolmella kiinni (en kyllä muista missä vaiheessa sitä pyörää olis irroiteltu, kaikki muut oli lujasti kiinni)

Sitten halliin sisään, CO oli kympin kohdilla ja HC kans jonkun verran ylitse, säädettiin sitä sit siinä mittarilla ja se on vaikeeta kun tilaa on niin huonosti, mutta äkkiä ilmanputsarin koppa pois tieltä. Johan alkoi päästöt asettuu kohdille ja käynti pysyi hyvänä.

Jarrut oli yllättävän tehokkaat, vaikka poljin tuntuma tuntui hassulta, ehkä olen vain tottunut liian hienoihin autoihin nykyään. Valovikoja löytyi, vilkut vikuttaa hitaasti ja jarruvalot ei toimi ollenkaan, etupuskurin vikut toimii välillä.

Nosturilla löytyi äänen aiheuttajia, pakoputken asento on vähän huono, ottaa helposti kiinni taka-akseliin, mutta ei se tunnu oikein normaalisti paikallleen istuvan. Pahempi ja hylkyyn johtanut syy oli takajarrukilvet joiden yläpää joka pitää samalla kiinni jarruletkuja oli kiinnitys pettänyt molemmin puolin, toisella puolella kilpi oli jo renkaan mukana vääntynyt solmuun ja siitä tuli hankaavaa ääntä.

Sai sen sitten ajamalla kotiin, mutta vielä joutuu vähän puuhailee ja täytyy Ossin Fosokin korjata jossain välissä :)

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 09 Touko 2017 18:55

tarvii jarruvalon kytkimen, jarruvalot toimii hienosti kun pistää johdot yhteen

vilkut ei toimi enää ollenkaan, tarvii releen ja tiedon missä sijaitsee se rele

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 15 Touko 2017 21:05

Ossin ohjeilla löysin vilkkureleen ja kävin Ossin autossa ryöstöretkellä ja lainasin sieltä sen, FSO klubin varaosa-autosta ostin jarruvalon katkaisijan, takavalojen johtosarja tartti vielä vähän hypistelyä, että maadoitukset alkoi toimia ja valot ok. Etummaiset ylhäältä irronneet takajarrukilvet otin pois kokonaan ja yläkiinnikkeeseen laitoin kiini jarruputken/letkun kiinnikkeet. Nyt auto on katsastuskunnossa.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 18 Touko 2017 16:54

kolmen vuoden korjaustauon jälkeen on taas Poloneesi katsastettu eli kunnossa, uskaltaisiko sillä ajaa jonnekin?

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 21 Touko 2017 23:12

Viikonloppuna ajoin yli 200 km, ekalla ajolla se vähän keitti, mutta uusi nesteytys ja apulaiteremmin kiristys ja sen jälkeen ei ongelmaa sillä saralla, ryyppy ei toimi koska vaijeri on rikki, takaluukun sarana on vielä rikki, oikea takavalo sekosi taas, lopettaa vilkuttamisen oikealle kun painaa jarrua samaan aikaan, rekisterikilvenvalonlasi putosi kun laittoi takaluukun kiinni, lämmityslaite antaa pelkkää lämmintä ja puhalsi hiiren pesät naamalle kun laittoi puhalluksen päälle eli kaikkea tämmöstä pientä on mutta tosi eksoottista, että se kestää nyt ajoa paremmin kuin koskaan aiemmin

Vastaa Viestiin