Polonez 1,5 LE Special projekti

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 333
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 19 Touko 2014 10:59

Taisi olla toinen sulake vasemmalta, minkä irroittamalla ei toimi seisontavalot. Kannattaa ensin varmaan katsoa sulakerasiaa.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 20 Touko 2014 11:25

Joo Lada-miehenä on tottunut noihin sulakehommiin, joten ne tsekkasin jo hyvissä ajoin, mutta sulakkeissa näytti kaikki olevan kunnossa.

katselin koko kytkentäkaavaa, niin eikös johdotus mene akulta kaikkien parkkivalojen kautta ja rekisterivalojen kautta koriin, välissä vain sulake ja katkaisija, voisiko katkaisijassa olla joku vika? Eikös jokainen polttimo ole erikseen maadoitettu, joten se ei sammuttaisi kaikkia valoja jos jossain on huono maakontakti?

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 01 Kesä 2014 13:39

nyt on uusi putki, jonka fso-ossi toi ihan puolasta asti, putki tarttis vaihtaa ja sen jälkeen yrittää saada säätöihin.

käsijarrulle pitäis tehdä jotain

sähkövikoja aloin etsimään. seisontavalojen katkaisin toimii ja sulakkeelta ja sen läpi kulkee virta, ilmeisesti vain polttimoita rikki, muuten ihan helppo homma, mutta ne puskurissa olevat vikkuparkit on ihan mädät molemmin puolin, niitä ei edes saa irti ilman väkivaltaa, miten puskuri irroitetaan?

jarruvalojen katkaisimelle ei tule virtaa, katselin sulakerasiaa, niin ainakin yksi johto on liitin rikki ja irti, huonompi homma kun johdoissa ei ole varaa vetää yhtään ulospäin ja käsinelokero on kai niitattu kiinni? Saako hanskalootaa irti mitenkään muuten kuin poraamalla niitit? pääseekö sieltä käsiksi johtoihin?

sain sentään ryypyn vaijerin modattua siihen kuntoon, että se tottelee käyttövipua

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 02 Kesä 2014 19:10

käsijarru oli vaan unohtunut kiristää, kiristin, mutta mutta nyt kuljettajan puoli lukittuu niin ettei käsin pyöri jarrulevystä kääntäen, mutta oikea puoli liikkuu käsivoimin, molemmille puolille vaijerit on pinkeänä kuin kitaran kieli, mitä nyt?

tuunasin polttoainesuodattimen letkuun ennen polttoainepumppua

käsinelokero piti tosiaan porata irti niittauksista, että pääsi kunnolla käsiksi sulakerasiaan, siellä on nyt ainakin kolme irronnutta johtoa, paksumpi musta sekä kaksi ohuempaa keltaista ruskealla raidalla, ne ohuet tulee ihan muusta johtosarjasta erillään, kaikki muut on yhdessä nipussa. Tuli ihan mieleen että onko ne jotain lisävarustelua? esim. lampunpesurit? liittimet on kyllä selvästi puolalaiset, sen verran ne murenee jo käsiinkin. nyt pitäis keksiä mihin ne kuuluu? pahasti alkaa pelottaa, ettei noistakaan löydy vielä syytä kaikkiin sähkövikoihin.
sulakkkett foso.jpg
sulakkkett foso.jpg (167.52 KiB) Katsottu 7726 kertaa

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 08 Kesä 2014 23:14

Viikonlopun työmaan tulokset: Ossi kävi laittaa takajarrut kuntoon kauttaaltaan ja itse vaihdoin pakoputken. sähköjohdot on selvitetty, täytyy vähän liitintä korjata yhteen johtoon ja kaikki puskurin ja takavalojen polttimoiden pesät puhdistettava tai vaihdettava. Onneksi FSO klubin varaosa autosta saa ostettua osia. Myös uusi jäähdyttimen alavesiletku on nyt vaihdettu.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 09 Kesä 2014 19:28

lunastin kerhon varaosa FSO:sta etupuskurin ja breznevin kulmakarvan, hitusen verran paremmassa kunnossa valot niissä, mutta ei nekään toimi jokainen auton ulkpuolinen valolaite pitää entisöidä

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 15 Kesä 2014 19:29

Sähköjohdot sulakerasialle on taas kunnossa. Ja yritin puhaltaa soodalla niitä ruosteisia polttimoiden pesiä, mutta ruostetta on ihan liikaa, uudet pesät pitäis saada. Varaosa FSO:n puskuri olikin rungoltaan vääntynyt, että täytyy vaan siitä ottaa niitä valoja. Parasta olis jos jostain saisi puskuriin ja rekisterikilville uudet valot. takavalot ehkä voisi saada vielä korjattua.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 25 Kesä 2014 20:31

ostin Motonetista Dinitrolin Annitrolia eli jotain ruostetta syövää happoa. Paloittelin takavalojen taustat ja parit etuvalot sekä rekisterikilven valot ja kaikki metalliosat kylpyyn, jos ei tolla niin ei sitten millään.

kummastusta aiheutti takavalojen pohjat, miksi molemmilla puolilla meni johdot samoin päin, eikös oikean ja vasemman pitäisi olla peilikuvia toisilleen, vai onko johdot samat mutta värit menee ristiin, helppo kasata mutta kumpi sitten on kumpi, taustassa oli kirjaimet L ja P muistaakseni, tarkoittaako ne vasenta ja oikeaa?

Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 333
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 26 Kesä 2014 06:22

L on vasen ja P on oikea. Mulla saattaa olla rekisterinkilven valaisimia varastossa, pitäisi vaan jaksaa penkoa... Mutta eiköhän niistä nykyisistäkin ihan hyvät aaa, fosforihappo on hyvää tavaraa.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 02 Heinä 2014 08:11

eilen kasailin valoja, muuten sain jo aika valmista, mutta ne rekisterikilven valot ovat aika haastavia, toinen runko on niin hapero, ettei siihen saa enää alkuperäisiä osia paikoilleen

Vastaa Viestiin