Polonez 1,5 LE Special projekti

FSO-keskustelua joka ei muihin luokkiin sovi
Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 30 Touko 2009 17:54

nyt viikonloppuna sain pestyä varastopölyt ja linnun jätökset pois speciaalin päältä ja uhmaten puolalaisia sähköjä pesin myös konehuoneen. Tämä nyt oli vain sellainen alkupesu, että auto löytyi pölyn alta, vähän jäi harmaaksi kun jäi pihalle kuivumaan.

Kuva

Kuva

otin piruuttaan sisäkuvankin, Polonez on aika edustava ja tyylikäs sisältäkin
Kuva

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 18 Kesä 2009 08:00

eilen jatkoin projektia, nostin auton pukeille ja renkaat irti, vähän crc:tä jarruihin, täytyy joku päivä alkaa herkistelee. Motonetistä kävin jo huoltotarpeita hakemassa ja mm. nokkaremmi on tilauksessa

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 26 Kesä 2009 11:16

Eilen ilmattiin jarruja ja vaihdettiin öljyjä yms pientä huoltoa. Kesärenkaat laitettiin alle.

Kuva

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 30 Kesä 2009 01:06

tänään sain vihdoin jakohihnan, en tosin motonetista, vaan Hämeenlinnan autoasi:sta, hintaa oli 14 euroa. Mutta mutta, mistään ei löydy sopivaa työkalua joka sopii hihnapyörän irroittamiseen kampiakselin päästä. sopiva 38 mm hylsy löytyy, mutta siihen sopivaa vartta ei löydy mistään, ostin jo yhden, mutta sekin on liian paksu, ei mahdu korin ja koneen väliiin. ilmeisesti koko kone pitää nostaa pois, että saa hihnan vaihdettua?

Mortus
Viestit: 19
Liittynyt: 09 Syys 2008 18:25
Jäsennumero: 7
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Mortus » 30 Kesä 2009 17:18

Ossihan sen on vaihtanut vissiin konetta irrottamatta?

Ainakin mulle vaihtoivat sen paikallisessa tutussa korjaamossa kun en alkuun itse jaksanut, siellä joutuivat nostaan konetta irti, kun ei ollu kuulemma "sopivan kokoista avainta"

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 30 Kesä 2009 23:22

tänään sitten suoritin hihnan (tai oikeastaan hihnojen) vaihdon. Löysinkin joskus hankkimani 38 mm kiintoavaimen ja kun ei muuten lähtenyt laitoin akun kiinni ja startilla pyöritin pultin auki. Ajotusmerkkejäkään ei täysin näe tuosta asennosta, mutta näppituntumalta ne oli kohdallaan. Samalla vaihdoin myös laturin/vesipumpun hihnan.

huoltotarvikkeita löytyi kivasti mm. motonestista:
Teboil 10W30 moniasteöljy 10,90 euroa 4 litraa
öljynsuodatin (sama kuin Volvo) 4,90 euroa
ilmansuodatin (sama kuin Lada) 3,90 euroa
Vesipumpun ja laturin hihna 3,70 euroa (standardi kiilahihna)
jakohihna (sama kuin Fiat ohv) 14,00 euroa (tilaustavaraa, Autoasi)
sytytystulpat NGK BP6ES 4 kpl yht. 8,00 euroa
jäähdytinneste 3 litraa 14,50 euroa (s-market ABC Riihimäki)
Yhteensä 59,90 euroa, lisäksi meni tippa jarrunestettä yms. pientarvikkeita.

auto olisi starttiin valmis, mutta ei voi tankata, kun ei polttoaineluukku aukea, pumppu kyllä toimii, 90-luvun bensa haisee, en yritä sillä sopalla käynnistää, täytyis saada uutta bensaa tankkiin.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 02 Heinä 2009 14:20

projekti etenee, tänään sain bensatankin luukun auki, kun pari kertaa löin massavasaralla lukkoa kohti, sitten lukko heltyi ja nyt toimii. Kippasin 98E:tä aika paljon tankkiin, tarttisko jotain lisäaineita? pieni lorautus suoraa kaasuttimeen ja pienen pyörittelyn jälkeen kone kävi, tosin pysy käynnissä vain pienellä kaasun pumppailulla ja ryypyllä kikkailulla. Silmin nähden bensaletkuissa on vuotoa, tarvinnee vaihtaa ne ja samalla suodatin. En nyt äkkiseltään muista kuinka foson kone ääntää käydessään, että olisiko mahdollisesti joku sylinteri pois pelistä, tulpanjohdot kun on orkkikset koppurat. mutta nyt olen kuullut LE Specialin käyvän

Avatar
FSO-Ossi
Site Admin
Viestit: 333
Liittynyt: 08 Heinä 2008 02:58
Jäsennumero: 1
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja FSO-Ossi » 03 Heinä 2009 14:19

lyijyä korvaavaa se vaatii joka neljänteen tankilliseen. Varmaan nyt viikonloppuna pääsen sinne kuuntelemaan LE Specialia.

Lada_Jussi
Viestit: 99
Liittynyt: 26 Syys 2008 09:13

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Lada_Jussi » 05 Heinä 2009 17:34

nyt viikonloppuna oli FSO-ossikin kuuntelemassa LE Speciaalia, joka kävi just ja just ja liikkui jopa tontin toiselle puolelle. Selvästikkään bensa ei tullut perille saakka. Päivällä oli jo vaihdettu pumpulta kaasuttimelle uudet letkut ja uusi suodatin, mutta yöllä testissä auto ryytyi. Sunnuntaina vaihdoin axtec-ladan raadosta ehjän bensapumpun ja samalla putkelta pumpulle tulevan letkun. Käsin pumppaamalla saa bensaa, mutta kone ei pyöritä pumppua. Taidan ostaa sähköisen bensapumpun.

Muutoin kone kyllä pyörii kivasti huikkabensalla ja pääasiallisesti sähkölaitteet näyttäisi toimivan. Testiajojen aikana ilmeisesti myös latauskorjaantui, kun latausvalo ei enää palanut käydessä.

Enkku
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Maalis 2009 09:06

Re: Polonez 1,5 LE Special projekti

Viesti Kirjoittaja Enkku » 06 Heinä 2009 10:03

Hieno homma tämä sinun projektipäiväkirjasi ja hyvä että spesiaali käy ja toimii! Tuohon bensaongelmaan: Auto on seissyt varsin pitkään ja vaikka ennen oli bensa bensaa eikä semmoista ihme kuraa ja tuoretuotetta kuin nykyisin, niin tankista&putkista saattaa löytyä sakkaa, ruostetta, vettä ja muuta sinne kuulumatonta sen verran paljon, että tankin pesusta ja putkien puhalluksesta voisi olla (jos sitä et jo tehnyt) merkittävää apua virtaaman parantamisessa...

Vastaa Viestiin