Koska Polonez on lähes valmis ja GAZkaan ei ole vielä palannut maahan, on aika valmistautua seuraavaan koitokseen. Kaupat on alustavasti sovittu ja tyyli on omassa päässä jo muotoutunut.
Seuraavan tavoitteena ei ole museorekisteri mutta tarvittaessa helppo museointi jää mahdolliseksi. Eli hyvin lievää kustomointia on ajateltu.
Tämä menee kategoriaan "hyvin lievää kustomointia/tuningia". Kannattimet pulveroitiin hopealla ja päällä on jonkinlainen lakkaus. Ei hyppää silmille ja ovat helpompia pitää puhtaana.
Ei perinteisiä harmaita FSOn vanteita vaan Ladan tube type-vanteet valkoiseksi pulveroituna. Noihin istuu myös FSOn kapselit todella hyvin. Väri autoon on tarkoitus ottaa FSOn värikartastosta. Suunniteltuun väriin nuo vanteet istuvat oikein hyvin.
Koska ulkoasu on tarkoitus säilyttää pitäen mielessä helppo museointi niin suurimmat muokkaukset kohdistuvat moottoriin. Moottorin värimaailma luultavasti tulee eroamaan vähän normaalista ja kaasuttimeksi ajattelin Weberin 32/36DGV:tä.
Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Viimeksi muokannut Rimmed762, 04 Helmi 2021 21:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Polonezistä jäi yli sarja satuloita ja kannattimia joten kunnostin satulat sekä pulveroitutin kannattimet. Näiden lisäksi ylijääneet satulat lahjoitin klubille.
EHC:ssä oli uudet levyt mukana ja minulla toiset ylimääräisenä ja sinkkauksen jälkeen ovat liittyneet odottamaan seuraavaa projektia. Sinkkaus kuluu kyllä nopeasti pois kulutuspinnasta mutta jokainen näiden kanssa puljanneista tietää levyjen ottavan ruostetta muualtakin. Uskoisin levyjen pysyvän näin siistimpänä.
Seuraavaan projektiin jarruremontti ei periaatteessa tarvitse kuin kaksi pulttia ja liitokset per pyörä. Mnoo, etujarruletkun suojukseen tietysti lisäksi yksi per jarru ja takaa jarrukilpikin vaatii vähintään neljä per jarru. Ja alkuperäiset spacerit kaksi per pyörä. Kuitenkin mukava homma kun voi vaihtaa kaikki kerralla.
EHC:ssä oli uudet levyt mukana ja minulla toiset ylimääräisenä ja sinkkauksen jälkeen ovat liittyneet odottamaan seuraavaa projektia. Sinkkaus kuluu kyllä nopeasti pois kulutuspinnasta mutta jokainen näiden kanssa puljanneista tietää levyjen ottavan ruostetta muualtakin. Uskoisin levyjen pysyvän näin siistimpänä.
Seuraavaan projektiin jarruremontti ei periaatteessa tarvitse kuin kaksi pulttia ja liitokset per pyörä. Mnoo, etujarruletkun suojukseen tietysti lisäksi yksi per jarru ja takaa jarrukilpikin vaatii vähintään neljä per jarru. Ja alkuperäiset spacerit kaksi per pyörä. Kuitenkin mukava homma kun voi vaihtaa kaikki kerralla.
Seuraavan FSO-projektin kannen valmistelua...
Valmistelut kulkevat aina päällekkäin. Samalla kun EHC:hen rakennettiin uutta moottoria kunnostettiin myös toinen kansi.
Tänään tuli tieto, että lähti takaisin päin. Uudet venttiilit ja toimii lyijyttömän kanssa. Myöhemmin lähetetyt imu- ja pakosarja on myös kohdistettu kanaviin. Tehoa ei lähdetty hakemaan vaan hyvää ja luotettavaa FSOn ja kantta.
Purettuna ja alustavasti tarkasteltuna. Hyvältä vaikutti. Pakettiin ja matkaan.
Tänään tuli tieto, että lähti takaisin päin. Uudet venttiilit ja toimii lyijyttömän kanssa. Myöhemmin lähetetyt imu- ja pakosarja on myös kohdistettu kanaviin. Tehoa ei lähdetty hakemaan vaan hyvää ja luotettavaa FSOn ja kantta.
Re: Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Kohdistetut imu- ja pakosarja paikoillaan lämpösuojan kanssa. Ei pitäisi vuotaa ja pitäisi myös virrata niin hyvin kuin virittämätön virtaa.
Viimeksi muokannut Rimmed762, 15 Helmi 2021 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Oikaistu. Pitäisi myös olla tiivis.
Mutterit eivät ole ainakaan helposti ruostuvasta tehtyjä. Tiivistepinnoissa on Hylomar Blueta. Pitäisi tiivistää ja olla jatkossa helposti avattavissa.
Re: Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
Nyt on kiinnitetty oleelliset irto-osat. Nostolenkit, vesiputki, sytytysjohtojen parittimet...
Ja hyllyyn jarrujen viereen. Tuossa on vielä sellaisia töitä joita ei oikein kannata tehdä ennen asennusta joten odotelkoot nyt.
Samalla voi miettiä, että asentaisiko jonkun "catch canin" tuohon huohottimen ja imusarjan väliin. Ei tarvitsisi öljypaskottaa konetta yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Ja hyllyyn jarrujen viereen. Tuossa on vielä sellaisia töitä joita ei oikein kannata tehdä ennen asennusta joten odotelkoot nyt.
Samalla voi miettiä, että asentaisiko jonkun "catch canin" tuohon huohottimen ja imusarjan väliin. Ei tarvitsisi öljypaskottaa konetta yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Re: Seuraavan FSO-projektin valmistelua...
